Giunca cinese (XIX sec.) – Chinese junk (XIX century)

Ecco l’ultimo modello che ho realizzato, partendo da piani di costruzione incompleti e imprecisi che ho dovuto integrare con qualche modifica. Il modello è stato realizzato utilizzando una quantità ridotta di materiale che va dal noce al tiglio. Le dimensioni del modello sono circa 60 x 60 cm. Questo modello è dedicato a mio fratello Alessandro.

Here is my most recent model which I have built by using incomplete and not very precise construction plans, which I had to integrate with some changes. I have made the model by employing a small amount of material ranging from walnut to lime wood. The model is about 60 x 60 cm. This model is dedicated to my brother Alessandro.

20170616_110302
Giunca cinese – Chinese junk

Questo modello rappresenta una semplice barca da trasporto per brevi navigazioni in acque interne. La semplicità del soggetto mi ha indotto a puntare sulla cura dei dettagli per rendere l’oggetto più gradevole esteticamente. Per la decorazione ho utilizzato colori a olio.

This model represent a simple cargo boat used for short trips in internal waters. The basic nature of the subject convinced me to enhance the details in order to make this object aesthetically more appreciable. For the decoration I used oil colours.

La caratteristica di questo modello è il colore, incentrato sulle tinte calde del legno di noce e della pittura rossa, ma soprattutto delle vele, realizzate con carta di riso trattata con flatting trasparente.

The main characteristic of this model is colour, based on the warm tones of walnut and red painting, but above all of the sail made of rice paper treated with transparent flatting.

Infine ho aggiunto qualche dettaglio realistico per un piccolo battello mercantile: una cassa (fatta di listelli applicati su un cubetto di massello), un barilotto (ricavato da un unico blocchetto di massello) e un grande cesto di corda, realizzato con l’applicazione di refe di canapa su una struttura di legno.

Finally, I added some realistic detail for a small merchant vessel: a box (made of listing applied on a wooden block), a barrel (carved out of a wooden block) and a broad rope-basket, made by applying hemp thread around a wooden structure.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s